Stiri bursiere

Informatii piata

Orice miscare a pretului unui instrument financiar listat la bursa are la origine o stire bursiera. Noi iti punem la dispozitie o selectie a celor mai importante stiri financiare de ultima ora, pentru a putea lua deciziile investitionale in deplina cunostinta de cauza.

11.02.2009

  • Transgaz va incepe negocieri cu Bulgaria pentru construirea unei conducte de interconectare

    Business Standard   TGN

    ___
    Transportatorul national de gaze naturale Transgaz va incepe in curand negocieri cu autoritatile din Bulgaria pentru construirea unei conducte de interconectare, a declarat agentiei NewsIn directorul general al companiei, Ioan Rusu. 'Vom lua legatura cu colegii nostri de la Bulgargaz din Bulgaria ca sa stabilim o intalnire cu ei si vom discuta despre posibilitatea costruirii unei conducte de interconectare. In principiu, am avut deja unele discutii, la intalnirea consortiului Nabucco, ce e avut loc la Budapesta, la sfarsitul lunii ianuarie', a explicat Ioan Rusu. In prezent, Romania nu dispune de conducte de interconectare cu tarile vecine, si astfel nu poate primi si nu poate oferi ajutor constand in gaze naturale. In ceea ce priveste conductele de gaze, de interconectare, cu tarile vecine, Romania deruleaza un singur astfel de proiect, cu Ungaria. Este vorba de conducta aflata in prezent in constructie, intre Szeged (din Ungaria) si Arad. (NewsIn) Sursa: Business Standard/NewsIn, 11 februarie 2009

    mai mult

  • Noul sef al Transelectrica: Trecem la bugetul de criza

    Business Standard   TEL

    ___
    Adrian Baicusi (44 de ani), noul director general al Transelectrica, operatorul national al sistemului de transport al energiei, care a lucrat cinci ani pe postul de country manager al Siemens, va reevalua, ca urmare a crizei financiare, bugetul de cheltuieli al companiei, taind la capitole precum IT, comunicare, pregatiri de personal, va incearca sa renegocieze chiria si sa amane proiectele mai putin importante. Experienta acestuia de peste 12 ani in sistemul privat, la Siemens sau OMV, ii este acum de folos si spune despre sine ca este, in general, “un manager de criza”. Baicusi va incerca sa nu reduca bugetul de investitii din 2009, vizand o accelerare a celor in infrastructura. “Noul buget este construit pe parametri de criza. Reevaluam strategia de IT, de exemplu, ne concentram pe proiectele critice. Tot ceea ce nu ni se pare foarte urgent - training, pregatiri de personal - incercam sa mutam in anii urmatori. Sunt masuri care sa conserve fluxurile de numerar, pentru a le folosi la proiectele de investitii”, a declarat Baicusi, intr-un interviu acordat Business Standard. Principalele riscuri acum pentru Trans-electrica, in opinia lui Baicusi, sunt legate de evolutia consumului de electricitate, aflat pe o tendinta de scadere, care ar putea afecta rezultatele companiei, dar si de aprecierea euro in raport cu leul, cu impact asupra costului cu achizitia echipamentelor si celui al creditelor. Firma intentioneaza sa imprumute in acest an circa 30-40 mil. lei, in completarea surselor proprii pentru programul de investitii. ”Daca nu stim sa ne chibzuim resursele si avem o criza indelungata, s-ar putea sa suferim. Anul acesta, companiile mai au de unde sa taie, dar la anul?”, a spus oficialul Transelectrica. De altfel, compania a inceput deja renegocieri in vederea reducerii chiriei pentru spatiul in care se afla birourile firmei. Cresterea salariilor in companie va fi in ton cu inflatia prognozata, de 5%, nefiind prevazuta inghetarea angajarilor. Totusi, noul manager spune ca va masura competitivitatea fiecarui angajat prin obiective clare. ”Este o perioada cu multe extreme, este bine sa fim conservatori. (...) Sunt, in general, un manager de criza, prefer sa am in spate un plan de rezerva decat sa caut apoi solutii. In primele sase luni, suntem inca optimisti, apoi, vom vedea cum adaptam bugetul, in functie de necesitati si evolutii”, a afirmat Baicusi. Acesta estimeaza pentru 2008 un curs de 4,5 lei/euro, precum si o crestere economica intre zero si 3-4%, in cel mai optimist scenariu. Noul sef al Transelectrica spune ca de la un lucru nu va face rabat: cel legat de investitiile in infrastructura de transport al electricitatii, intentionand sa accelereze anumite proiecte. De altfel, compania va investi 32,13 mil. lei (7,5 mil. euro) pentru retehnologizarea statiei de transformare Brazi Vest, judetul Prahova. Baicusi a adaugat ca, in urmatorii cinci ani, situatia va deveni ”presanta” in ceea ce priveste necesitatile retelei de transport, din cauza numeroaselor proiecte pentru capacitati noi de productie a energiei, in special in zona Dobrogea, si de aceea este necesara realizarea unor proiecte precum cablul submarin de transport energie Romania-Turcia, a carui constructie ar putea fi demarata in 2011, sau realizarea unei noi linii de transport care sa evacueze puterea catre centrul tarii. Intrebat de ce a acceptat noul post de la Transelectrica, Baicusi a spus ca „se plictisea” si a trecut vremea in care „alerga” dupa bani, scopurile fiind acum altele. „Nu era aceeasi incarcatura de adrenalina, iar acesta este un nutrient de care devii dependent. Din punctul de vedere al complexitatii, Transelectrica este ceea ce mi-am dorit, e o companie foarte complexa”, spune oficialul companiei. Exista totusi si diferente: „Nu mai este stresul acela ca trebuie sa fii mereu pe piata, mai bun decat competitia, dar e inlocuit cu stresul ca trebuie sa fii mereu pus la punct cu schimbarile tehnologice”. De asemenea, spune ca la Transelectrica este un alt sistem de comunicare interna, pe cre incearca sa il inteleaga si la care incearca sa se adapteze. Facand o analiza SWOT a Transelectricii, Baicusi spune ca unul dintre punctele tari este ca este companie „extrem de vizibila la nivel national, care are o pozitie de monopol intr-un sector strategic si care trebuie sa functioneze ca un ceas, pentru ca in baza ei functioneaza toate celelelate componente din sistem”. Pozitia de monopol ii confera si avantajul de a nu-si face griji mari de ceea ce se va intampla maine, „trebuie sa stii ca sistemul trebuie sa functioneze perfect”, si ii da in acelasi timp confortul de a avea timp sa se gandeasca la ce va face in perioada urmatoare. Punctele slabe, dar si amenintarile sunt cele legate de criza economica, care afecteaza pe toti, intr-o masura mai mare sau mai mica. Pe de alta parte, „suntem intr-o zona de tranzit cheie, strategica a Europei” si din acest punct de vedere proiectele de interconexiune reprezinta oportunitati mari pentru companie”, explica Baicusi. Noul sef al Transelectrica mai spune ca deocamdata isi face lectiile, pentru a intelege mai bine sistemul, apoi va trebui sa isi faca propriul program de obiective. Experienta de la Siemens, unde a avut contracte importante cu Transelectrica, l-a ajutat, pentru ca „oamenii de zi cu zi” ii sunt cunoscuti. Intrebat cum comenteaza suspiciunile potrivit carora ar putea favoriza compania Siemens in viitor, Baicusi a declarat ca Siemens, la fel ca toti ceilalti furnizori, va fi penalizata „daca nu isi face treaba”, iar achizitiile se vor face in continuare prin licitatii, transparent si nediscriminatoriu. „Colegii de la Siemens sunt speriati ca voi fi foarte dur cu ei. E normal ca vreau sa fiu nu dur, ci foarte corect cu ei”, mai spune oficialul Transelectrica. Potrivit acestuia, istoric vorbind, ABB are cele mai multe contracte castigate cu operatorul de transport, asta si datorita unui parteneriat mai vechi cu firma suedezo-elvetiana. Baicusi a explicat ca o eventuala scadere a pretului echipamentelor energetice, ca urmare a reducerii cererii, va fi anulata de deprecierea leului. Targeturi? Daca ar putea, ar vrea sa dubleze sau sa tripleze volumul de afaceri al companiei, dar din cauza activitatii reglementate, nivelul de crestere este restrictionat. „Cresterea afacerii depinde de capacitatea noastra de a deschide noi interconexiuni, de a reduce pierderile tehnologice”, afirma Baicusi. El a adaugat ca tarifele acordate de ANRE companiei nu sunt la nivelul celor cerute, dar nu stie daca va exista o reajustare. Potrivit acestuia, pe masura ce statiile vor fi modernizate si automatizate, va exista o tendinta de restructurare a personalului, dar aceasta se va face in timp, fara salturi. Pe de alta parte, oficialul Transelectrica spune ca una dintre probleme este media ridicata de varsta a salariatilor in companie, de 46 ani, comparativ cu cea din firmele unde a mai lucrat, OMV Romania sau Siemens. De aceea, managerul are in plan accelerarea programului de angajare a unor tineri proaspat absolventi. De asemenea, unul dintre planurile lui este de a aduce un sistem de evaluare a managerilor, de pe toata linia, de catre angajati. „Cer aprecierea pentru fiecare nivel de management. De la nivelul cel mai de jos pana la nivelul meu, vreau sa fim apreciati, sa stim exact unde gresim, unde am facut bine”, explica Baicusi. Directorul general al Transelectrica a mai afirmat ca va urmari strategia de dezvoltare a companiilor de transport al electricitatii din vestul Europei si va incerca sa vada cum va arata piata de energie in urmatorii ani. „Vom pregati oamenii tot mai bine, vrem sa fim un arbitru in sectorul economic, un trand-setter”, a adaugat Baicusi. Ce crede despre criza: „Ma ingrijoreaza nu intensitatea ei, ci durata, pentru ca daca dureaza mai mult de un an, resursele se epuizeaza si anumite proceduri pot fi scapate de sub control”. Potrivit directorul general al Transelectrica, trebuie sa ne asteptam ca in urmatorii cinci ani lumea sa se schimbe mult, de la sistemul financiar, pana la actorii din industrie. Din criza nu iese nimeni nevatamat, toate segmentele vor pierde, unele mai mult. Spune ca daca ar avea lichiditati, i-ar tine inca in banci, pana ce va vedea in sectoarele economice o tendinta de relansare, in primul rand in sectorul financiar. Baicusi considera ca investitiile in energie sunt sigure, dar cu conditia de a te uita la un Orizont de peste cinci ani. Pana ce piata nu-si va reveni, nu va mari free-float-ul companiei. Ce spune despre compania energetica nationala: „Faci o companie de acest gen cand isi da foarte multe avantaje. Sa o faci ca sa fie campion, nu e cazul. In diferite cazuri, e si favorabil si nefavorabil, dar e legat de cultura de a te adapta miscarilor de pe piata. Nu prea aveam incredere in ea”. Cum vede evolutia economica: crestere de 3-4% maximum, cu trei conditii – agricultura sa mearga bine, fondurile structurale sa fie aduse acolo unde s-a planificat, iar romanii care lucreaza in strainatate „sa nu se intoarca acasa”, sa continue sa fie unul dintre investitorii importanti in economia romaneasca. „Daca nu functioneaza unul dintre cele trei componente, cresterea economica s-ar putea sa fie zero, pentru ca fiecare e esentiala pentru dezvoltare”, crede Baicusi. Potrivit lui Baicusi, Transelectrica a primit pana acum cereri pentru avizarea a 17.000 MW pe eolian. ”Dobrogea nu o sa fie o zona usoara. Cred, totusi, ca multe planuri nu sunt serioase sau sunt legate de specula cu pamant, ca sa ii creasca artificial pretul. Real, care se pot face, cred ca sunt 2.600-3.000 MW, atat cat e si limita pe care sistemul o poate inghiti la ora actuala, fara investitii majore, cu toate ca si pentru proiectele in derulare e nevoie de investitii in retea”, a explicat oficialul. El a adaugat ca ar fi necesar ca, prin strategia energetica, sa se incurajeze amplasarea de centrale in alte zone decat Dobrogea. In ceea ce priveste privatizarea filialelor Transelectrica, Baicusi a spus ca alti operatori de transport nu vand anumite activitati, ci chiar le internalizeaza. Firma a inregistrat, dupa primele noua luni din 2008, un profit net de circa 140 mil. lei (38,5 mil. euro), de patru ori mai mare la afaceri in crestere cu 17,6%, la 2 mld. lei (aproximativ 550 mil. euro). Transelectrica ar urma sa raporteze maine rezultatele financiare pe 2008. Sursa: Business Standard, 11 februarie 2009

    mai mult

  • Primele efecte ale crizei se vor reflecta in rezultatele financiare

    Wall-Street.ro   

    ___
    '... e dificil de estimat care ar fi impactul lor asupra rezultatelor din ultimul trimestru', a declarat Paul Brendea, analist la Prime Transaction.

    mai mult

  • SIF-urile au castigat 5% miercuri, intr-o Bursa rosie cu rulaj dublu

    DailyBusiness.ro   

    ___
    ....iar la un moment dat erau ordine foarte mari pe sectorul SIF', a declarat Gabriel Necula, broker la Prime Transaction, citat de NewsIn.

    mai mult

10.02.2009

  • Mittal si Solidmet se bat pentru controlul operatorului portuar Comvex Constanta

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   CMVX

    ___
    Gigantul siderurgic Arcelor Mittal, care detine prin intermediul firmei Expert Placement Services circa 36% din operatorul portuar Comvex Constanta (simbol bursier CMVX), a obtinut anularea majorarii de capital derulata de operatorul portuar in toamna anului trecut, in care nu i s-a permis sa-si exercite dreptul de subscriere. Tribunalul Constanta a stabilit la finele lunii ianuarie ca hotararea prin care Consiliul de Administratie al Comvex a anulat subscrierea realizata de Expert Placement Services este ilegala. Decizia tribunalului poate fi atacata in termen de 15 zile. Arcelor Mittal a fost reprezentat in proces de casa de avocatura Popovici, Nitu si Asociatii. De asemenea, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM) a respins saptamana trecuta o cerere inaintata de catre actionarul majoritar al Comvex, firma Solidmet Bucuresti, privind anularea ofertei publice de preluare derulata de Arcelor Mittal pentru achizitionarea pachetului majoritar al terminalului. Solidmet este controlata in proportie de 55% de doua persoane fizice, Liviu-Marin Muntean si Corneliu Idu, potrivit Mediafax. Miza litigiilor dintre Arcelor Mittal si Solidmet privind Comvex este controlul celui mai mare terminal de la Marea Neagra, specializat in operarea materiilor prime solide vrac. Terminalul este specializat in manipularea, depozitarea si transbordarea materiilor prime cum ar fi minereuri de fier, carbuni, cocs, bauxita. Comvex este singurul terminal pentru operarea marfurilor solide vrac din arealul Marii Negre ce are posibilitatea de a acosta nave tip 'cape size' de mare capacitate. Operatorul portuar a inregistrat in primele noua luni ale anului trecut un profit net de 23,7 milioane de lei (6,5 milioane de euro), cu 90% mai mare decat cel din perioada similara din 2007, pe fondul unor afaceri in crestere de peste doua ori, de 111,6 milioane de lei (30,6 milioane de euro). Arcelor Mittal, cel mai mare client al Comvex, cu o pondere de circa jumatate in afacerile acestuia, a anuntat anul trecut ca-si va diminua productia cu circa 30% la combinatele din Europa, inclusiv Romania, fapt ce ar putea afecta operatiunile in port ale Comvex Constanta. Arcelor Mittal este cel mai mare producator de otel din lume, cu o productie de 110 milioane de tone pe an. Grupul, controlat de miliardarul indian Laksmi Mittal, a realizat o cifra de afaceri de 105 mld. dolari si un profit net de 10,37 mld. dolari. Solidmet SRL din Bucuresti a obtinut in 2007 un profit net de 5 mil. lei la venituri totale de 6 mil. lei. Compania activeaza in sectorul serviciilor si are 3 angajati, conform datelor de la Ministerul de Finante. Potrivit ultimelor informatii disponibile, firma este controlata de Corneliu Idu, unul dintre cei mai bogati oameni de afaceri din Constanta. Expert Placement Services, una din subsidiarele Mittal Steel Holdings, a intrat in actionariatul Comvex Contanta in luna iulie a anului trecut, achizitionand un pachet de 35,99% din actiuni. La momentul respectiv, Expert Placement a achiztionat atat pachetul de 21,73% cedat de societatea ECE Energy Consulting Establishment, cat si participatia fondului strain East Capital, care detinea un pachet de peste 5% din companie. Valoarea tranzactiei s-a ridicat la circa 87,5 milioane de lei (24,3 milioane de euro). In urma achizitionarii pachetului de 36% din societate, Expert Placement era obligata, conform legii pietei de capital, sa lanseze o oferta publica de preluare a terminalului in decurs de maximum doua luni de la momentul depasirii pragului de detinere de 33%. Inainte ca Mittal Steel sa lanseze oferta publica de preluare, Consiliul de Administratie al Comvex a decis majorarea capitalului social cu circa 5,5 milioane de lei, prin emiterea unui numar de circa 2,2 milioane de actiuni noi. Desi decizia a fost luata pe data de 26 august 2008, aceasta a fost publicata la Bursa de Valori dupa o luna, pe data de 26 septembrie 2008, conform datelor de pe site-ul Bursei. In cadrul majorarii, Comvex a decis sa anuleze subscrierea realizata de Expert Placement, motivand ca societatea nu a derulat inainte de toate o oferta publica de preluare a companiei. In aceste conditii, participatia Mittal ar fi scazut la 26%. La scurt timp dupa publicarea deciziei privind finalizarea majorarii de capital, Arcelor Mittal a inaintat o oferta publica de preluare a operatorului portuar, prin intermediul Mittal Steel Holdings. Oferta publica de preluare a operatorului portuar s-a ridicat la 155,6 milioane de lei (42 milioane de euro), pentru un pachet reprezentand 64,01% din capitalul social, fiind una dintre cele mai mari de pe Bursa din ultimii ani. Pretul oferit de Arcelor Mittal este de 55 lei/actiune, fiind acelasi cu cel la care producatorul de otel a intrat in actionariatul Comvex. La acest nivel, compania este evaluata la 243 milioane de lei (57 milioane de euro), excluzand majoarea de capital. In aceste conditii, actionarii minoritari ai operatorului portuar ar putea iesi din actionariatul companiei la un pret cu circa 62% mai mare decat pretul din piata, de 34 lei/actiune. Oferta a fost suspendata insa de CNVM din cauza litigiilor aparute ulterior. Solidmet a contestat la CNVM oferta publica de preluare a Arcelor Mittal, specificand ca grupul a lansat oferta dupa finalizarea majorarii de capital si ca acesta ar mai detine doar 28,13% din Comvex, ceea ce ar face imposibila derularea unei oferte de preluare. CNVM a respins contestatia depusa de Solidmet, privind anularea ofertei publice de preluare si nu a recunoscut nici majorarea de capital. Conform Comisiei, Consiliul de Administratie este indreptatit sa suspende drepturile de vot, insa nu poate restrange si alte drepturi ale actionarilor, cum ar fi dreptul de preferinta. Pe de alta parte, la jumatatea lunii noiembrie a anului trecut, conducerea Comvex a atacat in instanta deciziile CNVM prin care a aprobat lansarea ofertei de preluare de catre Mittal Steel Holdings. In prima etapa a litigiului, Comvex a castigat la Curtea de Apel Bucuresti procesul intentat CNVM, iar autoritatea a suspendat derularea ofertei pana la solutionarea procesului. Solidmet a invocat si faptul ca Arcelor Mittal nu este actionar al Comvex, de aceea neputand lansa o oferta publica de preluare. CNVM a respins si aceasta contestatie, specificand faptul ca Arcelor Mittal este societatea-mama a Expert Placement Services, ceea ce ii permite sa actioneze in mod concertat cu aceasta pentru derularea unei oferte publice de preluare. Mittal Steel a mai preluat in 2005, de la fondul de investitii Broadhurst, operatorul portuar Romportmet Galati, platind pentru pachetul majoritar de actiuni suma de 47 milioane de dolari. Grupul controlat de miliardarul Laksmi Mittal a cumparat in 2001 pachetul majoritar de actiuni al combinatului siderurgic Sidex Galati pentru 70 milioane de dolari. Asadar pretul platit pentru cei doi operatori portuari este mai mare decat pretul cu care a cumparat actiunile Sidex de la stat. Arcelor Mittal mai controleaza combinatul siderurgic de la Hunedoara si producatorii de tevi de la Roman si Iasi. Sursa: Ziarul Financiar, 10 februarie 2009

    mai mult

  • SNO a ramas fara lichiditati, in ciuda dublarii profitului

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   SNO

    ___
    Santierul Naval Orsova (SNO), companie controlata de SIF Transilvania (SIF3), a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 125,9 mil. lei (34,3 mil. euro), in crestere cu 44% fata de 2007, cand afacerile societatii s-au ridicat la 87,3 mil. lei, potrivit raportului remis BVB ieri. Profitul net al constructorului de nave s-a dublat comparativ cu anul precedent, inregistrand o crestere de 119%, de la 7,03 mil. lei in 2007 la 15,4 mil. (4,2 mil euro). Cresterea rezultatelor financiare a fost determinata si de fuziunea santierului cu societatea Servicii Constructii Maritime din Constanta (SMC), care a condus si la cresterea valorii activelor fixe ale SNO la sfarsitul lui 2008 la un nivel de 68,8 mil. lei (18,7 mil. euro), cea mai mare pondere, de peste 60%, fiind reprezentata de terenuri si constructii, respectiv 42,7 mil. lei. In ciuda cresterii profiturilor, lichiditatile companiei s-au redus la o treime fata de anul precedent, astfel la sfarsitul anului trecut, SNO detinea in conturi putin peste 500.000 lei (aproximativ 136.000 euro), fata de 2007, cand lichiditatile companiei se ridicau la aproape 1,7 mil. lei. In aceeasi perioada, creantele companiei au urcat cu 113% fata de 2007, in prezent valoarea totala a acestora ridicand-se la 24,4 mil. lei (6,6 mil. euro). Cresterea creantelor s-ar putea datora intarzierii incasarii banilor de la clienti, dar si faptului ca procesul tehnologic este unul indelungat, iar o parte din contractele incheiate in 2008, care intra in cifra de afaceri aferenta anului trecut, ar putea fi incasate abia in 2009. Reprezentantii companiei nu au putut fi contactati pentru comentarii. In vara anului trecut SNO a incheiat cu partenerii olandezi 13 contracte in valoare de 27,3 mil. euro, pentru constructia de corpuri de nave, contractele acoperind toata productia aferenta pentru un an. Printre beneficiarii contractelor se numara companiile olandeze Veka Shipbuilding, Gebr De Jonge Shipbuilding Serv, precum si compania Breko Nieuwbouw. Datoriile SNO, cu scadenta mai mica de un an, s-au majorat cu 10%, la 41,2 mil. lei (11,2 mil. euro), peste 7 mil. lei fiind datorii catre bugetul de stat. Potrivit unui raport al STK Financial emis in decembrie anul trecut, cifra de afaceri a santierului naval urmeaza sa creasca in medie cu 15% pe an in urmatorii patru ani, pana la un nivelul de 191,1 mil. lei. Analistii STK mai spuneau ca fuziunea cu Servicii Constructii Maritime va permite o dublare a vanzarilor societatii fara alte investitii in active fixe. In urma fuziunii de anul trecut, SIF Transilvania si-a majorat participatia in cadrul SNO la 61,8%, de la 49,99% anterior, deoarece detinea peste 90% din capitalul firmei absorbite. SIF Transilvania a lansat insa o oferta publica de vanzare pentru o participatie de 11,8%, dorind sa revina astfel sub pragul de 50%. In caz contrar, SIF ar fi obligata sa deruleze o oferta publica de preluare pentru restul de actiuni. Pretul de vanzare este de 8,5 lei/actiune, de peste doua ori mai mare decat cel din piata, valoarea pachetului ridicandu-se astfel la 11,4 mil. lei (2,7 mil. euro). Principalul actionar minoritar, SIF Oltenia (SIF5), detine o participatie de 10%. Ieri pretul de inchidere al titlurilor SNO a fost de 3,6 lei/actiune, in scadere cu 2,7% fata de sedinta precedenta de vineri. La pretul actual, capitalizarea companiei se ridica la aproximativ 42,2 mil. lei (circa 10 mil. euro). Sursa: Ziarul Financiar, 10 februarie 2009

    mai mult

  • VAE Apcarom a adus austriecilor de la Voestalpine un castig de 2,85 milioane lei, in 2008

    Business Standard   

    ___
    Producatorul de material rulant VAE Apcarom, parte a grupului austriac Voestalpine, a obtinut anul trecut un profit net de 2,85 milioane lei (775.000 euro), in scadere cu 24% fata de 2007, iar afacerile companiei au sporit usor, potrivit rezultatelor financiare preliminare transmise, marti, Bursei. In 2007, profitul net al Apcarom a fost de 3,77 milioane lei. In pofida unei dinamici negative a profitului, ceilalti indicatori financiare au avut cresteri. Astfel, cifra de afaceri a firmei a avansat cu 12,3% in 2008, 87,56 milioane lei (23,79 milioane euro), dupa ce in 2007 afacerile se cifrau la 77,97 milioane lei. De asemenea, veniturile VAE Apcarom au crescut anul trecut cu 26,4%, la 93,68 milioane lei (25,46 milioane euro), dar cheltuielile s-au majorat mai puternic, cu 29,5%, pana la nivelul de 90,34 milioane lei (24,55 milioane euro). Producatorul de material ruant din Buzau isi propusese sa obtina in 2008 un profit net de 4,52 milioane lei, cu 20% mai mare decat cel din 2007. (NewsIn) Sursa: Business Standard/NewsIn, 10 februarie 2009

    mai mult

  • COMCM: Pana pe 15 martie, vindem tot ce avem la SIF3

    Business Standard   CMCM

    ___
    Firma de constructii COMCM Constanta (CMCM), controlata de SIF Transilvania (SIF3), intentioneaza sa isi lichideze, pana pe 15 martie, intreaga participatie la SIF3. Firma a vandut, in sedinta de vineri, un pachet de 500.000 de actiuni SIF3, in valoare de aproape 30.000 de euro. “Toate detinerile la SIF3 se vor vinde pana la 15 martie, conform unei decizii a Consiliului de Administratie din 14 august 2008. Pachetul pe care il controlam este de aproximativ 2,5 mil. actiuni”, a declarat Constantin Fratila, unul dintre principalii actionari ai SIF Transilvania. De altfel, COMCM a vandut, de la sfarsitul anului trecut, peste un milion de actiuni SIF3. Pachetul pe care il mai controleaza firma de constructii la SIF Transilvania valoreaza insa destul de putin pe Bursa, dupa ce pretul actiunilor SIF3 a scazut dramatic in ultimul an si jumatate. Potrivit cotatiei de ieri de pe piata, pachetul COMCM la SIF3 ajunge la circa 315.000 de lei (75.000 de euro). “Daca as putea, eu as mai cumpara actiuni SIF Transilvania. Sunt jucator activ pe Bursa si cumpar in special actiuni la companii de pe Rasdaq”, a adaugat Fratila. Potrivit celor mai recente raportari, Constantin Fratila, impreuna cu persoanele cu care actioneaza in mod concertat, controleaza 1% din capitalul SIF3. Fratila detine si 32,75% din CMCM. Tranzactiile cu actiuni SIF3 realizate de compania de constructii spre finele lui ianuarie au ajuns sa fie cercetate de CNVM dupa o sesizare a grupului Cocor, care considera ca operatiunile respective ar fi putut fi efectuate pe baza de informatii privilegiate. Potrivit reprezentantilor firmei, COMCM a incheiat anul 2008 cu un profit net de 12,1 mil. lei, cu 50% mai mare fata de 2007, iar pentru anul acesta estimeaza un castig brut in scadere pana la 8,6 mil. lei. “Ne-am bugetat un profit mai mic, luand in calcul o scadere a sectorului de constructii anul acesta, dar sper ca lucrurile isi vor reveni in perioada urmatoare. Estimez ca pana in iunie, cel putin, economia Romaniei isi va mai reveni”, a mai spus Fratila. Valoarea de piata a COMCM a ajuns ieri la 1,4 mil. euro. Sursa: Business Standard, 10 februarie 2009

    mai mult

  • IAR-ul, de inchiriat

    Buna ziua Brasov   IARV

    ___
    Conducerea si sindicatele de la IAR Ghimbav se vor intalni cu ministrul Economiei, Adriean Videanu, in cea de-a doua parte a acestei saptamani, a declarat, ieri, liderul sindicalistilor de pe platforma IAR, Suba Arpad. Interesul conducerii este sa ii prezinte lui Videanu, care conduce ministerul ce a preluat controlul asupra societatii brasovene, doua variante de supravietuire a companiei in viitorul apropiat. Unul din aceste planuri este o extindere a colaborarii cu compania Eurocopter, care a incheiat, in anul 2000, un joint-venture cu societatea brasoveana. Practic, Eurocopter realizeaza reparatii de elicoptere intr-o hala de pe platforma IAR, francezii detinand 51% in cadrul acestei asocieri, in timp ce restul actiunilor revin producatorului brasovean de elicoptere. O extindere a acestei asocieri ar prevedea cedarea a mai multor hale in cadrul acestei asocieri, dar si a unui numar mai mare de locuri de munca. Cea de-a doua varianta este cea de pastrare a companiei in patrimoniul statului cu comenzi exclusive de la stat. „Sa ne spuna exact ce elicoptere vor, noi achizitionam licentele si ne apucam de treaba”, a explicat liderul sindical. „Ar trebui facuta o analiza pentru a se vedea de ce elicoptere este nevoie in urmatorii zece ani si sa achizitionam licentele pentru realizarea acestora, astfel incat sa vedem ce vom face de acum incolo”, a explicat, saptamana trecuta, directorul companiei brasovene, Neculai Banea, adaugand ca licentele si dezvoltarea societatii se poate face si apeland la fonduri structurale, deoarece compania nu are datorii si poate primi fonduri prin Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice. „Putem realiza un proiect de zece milioane de euro pentru cumparare de licente si investitii adiacente, din care jumatate din bani sa fie contributia noastra, iar jumatate din fonduri europene”, a aratat Banea. De altfel, sindicalistii s-au intalnit luna trecuta cu prefectul Brasovului, Emil Nita, si au solicitat incheierea unui moratoriu prin care sa se suspende reluarea privatizarii companiei timp de cinci ani, in primul rand pentru ca „guvernantii au demonstrat ca nu sunt in stare sa ne privatizeze”, iar starea de incertitudine face imposibila incheierea unor contracte pe perioade mai lungi de timp. Sursa: Buna Ziua Brasov, 10 februarie 2009

    mai mult

  • SIF-urile si-ar putea vinde din detineri ca sa mentina nivelul dividendelor

    DailyBusiness.ro   

    ___
    Paul Brendea, analist Prime Transaction, sustine la randul sau ca SIF-urile sunt o potentiala sursa de oferte publice de vanzare in acest an,....

    mai mult

Pagina

inchide