Stiri bursiere

Informatii piata

Orice miscare a pretului unui instrument financiar listat la bursa are la origine o stire bursiera. Noi iti punem la dispozitie o selectie a celor mai importante stiri financiare de ultima ora, pentru a putea lua deciziile investitionale in deplina cunostinta de cauza.

14.05.2008

13.05.2008

  • Flamingo: Pierderi de 3,9 mil. lei la afaceri de 170 mil. lei in T1

    Wall-Street.ro   

    ___
    Grupul Flamingo raportat pentru primul trimestru al anului 2008, pierderi de 3,9 milioane de lei, potrivit presedintelui companiei Dragos Simion.

    'Pierderea inregistrata in primul trimestru se explica prin sezonalitatea vanzarilor specifica retailului. In principiu, in primele trei trimestre ale anului business-ul iese pe pierdere, dar aceasta este recuperata in ultimul trimestru cand se vinde dublu', a declarat Simion.

    Grupul Flamingo a raportat vanzari totale in valoare de peste 170 milioane lei in primele trei luni ale lui 2008, in crestere cu 38% comparativ cu perioada similara a anului trecut, si cu 23% mai mare decat evolutia pietei.

    Cresterea valorii cifrei de afaceri s-a reflectat in indicatori precum EBITDA (care a inregistrat o crestere cu 5,6 milioane lei, in comparatie cu primul trimestru 2007) si rezultatul net (o valoare cu 7,2 milioane lei peste valoarea inregistrata in 2007). Din vanzarile de 170 milioane de lei inregistrate in primul trimestru, 100 milioane de lei provin din partea de retail, iar restul de 70 milioane lei din partea de distributie.

    Ponderea fiecarui segment de produse in totalul vanzarilor companiei a cunoscut o usoara modificare, comparativ cu primul trimestru din 2007, pe fondul unui ritm accelerat de crestere al categoriei de produse IT si digitale, care au contribuit cu 57% la vanzarile retailer-ului in trimestrul 1 din 2008, comparativ cu 55% in perioada similara din 2007, urmate de segmentul White Goods, cu o pondere de 22% si de produsele electronice, 21%.

    Categoriile de produse care au inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor in primele trei luni din 2008 sunt notebook-urile, cu un avans de 460%, comparativ cu primul trimestru al lui 2007, televizoarele LCD, 250% si televizoarele tip plasma, 190%.

    La finalul primului trimestru din 2008, reteaua de magazine operate de catre retailer a atins un numar total de 118 unitati, cu o suprafata neta de vanzare de 52.400 mp si 970 de angajati.

    In ceea ce priveste evolutia pietei locale de retail de produse electronice, electrocasnice si IT&C, reprezentantii Flamingo International apreciaza ca aceasta a inregistrat o crestere de aproximativ 15% in primul trimestru al anului 2008, comparativ cu perioada similara a lui 2007.

    Conform strategiei de dezvoltare, Flamingo se va concentra pe cresterea profitabila a business-ului, orientandu-se spre dezvoltarea oportunitatilor pietei. In a doua jumatate a anului, compania va lansa noul concept de magazine Flamingo Computers. Compania va lansa primul magazin Flamingo Computers Concept Store in luna noiembrie, intr-o locatie care a fost deja inchiriata.

    Dragos Simion a refuzat sa divulge care va fi noua locatie, dar a precizat ca vor fi alese marile centre comerciale pentru extinderea numarului de magazine, unde compania plateste o chirie care poate sa varieze intre 10 si 100 de euro pe metru patrat.

    Flamingo va continua dezvoltarea platformei de e-commerce. Jiri Rizek, CEO-ul companiei, estimeaza ca platforma de comert electronic va aduce, in 2010, aproximativ 20% din vanzarile grupului. Pentru anul in curs, eFlamingo va contribui la cifra de afaceri cu aproximativ 5 milioane de euro, potrivit estimarilor lui Rizek.

    Pentru anul in curs, retailerul si-a bugetat investitii de 50 de milioane de lei, pentru magazine, stocuri de produse si cash.

    In ceea ce priveste extinderea pe pietele externe, Dragos Simion a declarat ca in a doua parte a acestui an vor fi reluate discutiile si se va decide momentul oportun pentru intrarea grupului pe alte piete.Simion a declarat ca pietele din sudul Romaniei sunt cele vizate pentru exindere, precizand ca si Bulgaria ar putea deveni competitiva, daca se schimba modul de abordare al retailului in aceasta piata. Compania a renuntat, anul trecut, la operatiunile din pietele straine din lipsa unor posibilitati de investitie, dupa cum declara atunci Dragos Simion.

    Flamingo International estimeaza ca anul acesta cifra de afaceri a grupului poate atinge 758 milioane lei, o valoare cu aproximativ 30% mai mare comparativ cu 2007.

    Reteaua Flanco World presupune magazine cu suprafete de vanzare mari (1.000 mp – 3.000 mp), precum si printr-o gama larga de servicii pre si post vanzare oferite.

    Infiintat in anul 2002, FDC (Flamingo Distribution Center) este liderul segmentului de distributie de componente IT din Romania, incluzand, in portofoliul sau, 100 de vendori si 5.000 de repere, cuprinzand tot ceea ce este esential in termenii distributiei de componente IT&C si Audio-Video pe piata locala.

    Din anul 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima companie din industrie prezenta pe piata de capital.

    Sursa: Wall-Street, 13 mai 2008'

    mai mult

  • Electroputere Craiova si-a redus pierderile la 7,14 mil. lei, in T1

    DailyBusiness.ro   EPT

    ___
    Compania Electroputere Craiova si-a redus de peste 3 ori pierderile trimestriale in primul trimestru din 2008, la 7,14 mil.lei (1,94 mil.euro), comparativ cu pierderile de 24,24 milioane lei (6,58 mil.euro) inregistrate in primele trei luni din 2007.

    Potrivit rezultatelor financiare trimestriale publicate, luni, de companie, scaderea pierderilor a venit pe fondul diminuarii cheltuielilor cu 28%, la 52,85 milioane lei (14,3 mil.euro), fata de costurile din ultimele trei luni ale anului trecut, care au insumat 73,79 milioane lei (20 mil.euro).

    Veniturile Electroputere au scazut dupa primele trei luni cu circa 8%, pana la 45,72 milioane lei (12,4 mil.euro), iar afacerile companiei s-au comprimat in primele trei luni ale acestui an cu aproape 40%, la 28,3 milioane lei (7,69 mil.euro).

    Compania are un capital social de 12,4 milioane lei, divizat in circa 124,17 milioane actiuni, cu o valoare nominala de 0,10 lei. Titlurile se tranzactioneaza la categoria a II-a a BVB, sub simbolul EPT.

    In octombrie 2007, compania Al Arrab Company Ltd din Arabia Saudita a oferit 2,3 milioane euro pentru pachetul de 62,82% din actiunile Electroputere, scos la vanzare de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).

    In cadrul ofertei de privatizare, compania araba a preluat datoriile Electroputere, de circa 61 milioane euro, si s-a obligat sa investeasca alte 20 milioane euro.

    Electroputere are o capitalizare de 75,74 milioane lei (20,6 milioane euro), conform cotatiei de 0,61 lei/actiune, inregistrata in sedinta din 12 mai.

    Sursa: Daily Business, 13 mai 2008

    mai mult

  • Seceta din 2007 a dublat afacerile Argus Constanta in T1

    Business Standard   UARG

    ___
    Producatorul de uleiuri vegetale Argus Constanta a trecut pe profit in primele trei luni ale anului in curs, dupa pierderi de peste 200.000 de euro in perioada similara din 2007, in timp ce cifra de afaceri s-a dublat pana la circa 13 mil. euro, pe fondul cresterii preturilor la materia prima pe plan international.

    Reprezentantii Argus au declarat pentru Business Standard ca firma “a incheiat foarte bine primul trimestru, afacerile s-au dublat, fiind obtinut si un profit mare”.

    Oficialii companiei nu au dorit sa precizeze insa care este valoarea profitului si nici a cifrei de afaceri in perioada mentionata. In perioada similara din 2007, Argus a obtinut o cifra de afaceri neta de 21,8 milioane de lei (6,6 mil. euro), la pierderi de 724.582 de lei (219.570 de euro), potrivit rezultatelor raportate de firma. Daca tinem cont de rezultatele din 2007, afacerile Argus ar trebui sa se ridice la circa 13 mil. euro in primul trimestru al acestui an.

    Argus a importat o mare parte din materia prima folosita pentru procesare, deoarece resursele interne au fost destul de reduse din cauza secetei din 2007.

    Firma a importat, in special, ulei brut de floarea-soarelui. Raportat la momentul recoltarii 2007, pretul la ulei a crescut foarte mult, fiind aproape dublu, potrivit datelor din piata. Referitor la o eventuala investitie intr-o unitate de productie a biodieselului, oficialii Argus afirma ca bugetul pentru acest an nu prevede investitii in acest scop.

    Piata uleiului din Romania este estimata la aproximativ 250.000 tone de ulei anual, cu o valoare de peste 200 milioane de euro. Principalii competitori sunt Bunge, Argus Constanta, Cargill Romania, Expur Urziceni, Prutul Galati si Ulerom Vaslui. Ultima miscare pe aceasta piata este inchiderea de catre grupul american Bunge a fabricii de ulei de la Iasi, care devine, astfel, a treia unitate la care Bunge renunta in Romania, dupa Muntenia Bucuresti si Interoil Oradea, investitiile urmand sa fie concentrate la Buzau. Conform unui studiu al firmei de cercetare Nielsen, uleiul de floarea-soarelui a fost anul trecut pe primul loc in preferintele consumatorilor romani, pe fondul dublarii valorii vanzarilor, la 516,2 milioane de lei (155 mil. euro), in crestere cu 96,6% fata de anul precedent.

    Argus a obtinut in 2007 un profit de 4,9 milioane de lei (1,4 milioane de euro), dupa o pierdere neta de 10,7 milioane de lei in 2006, potrivit rezultatelor transmise Rasdaq. Afacerile companiei s-au ridicat la 126,2 milioane de lei (34,95 milioane de euro) in 2007, in crestere cu 16% fata de anul 2006. Argus produce in principal ulei rafinat, destinat pietei interne, avand o capacitate de procesare de 480 tone seminte de floarea-soarelui pe zi.

    Titluri proprietari

    SIF Oltenia si Vasile Leu detin circa 30% din actiunile Argus Sursa: Rasdaq

    Actionar - Procent

    ALTI ACTIONARI - 69,71%

    SIF OLTENIA - 18,97%

    LEU VASILE - 11,32%

    Marci
    Principalele marci de ulei produse de Argus Constanta sunt Argus, Tomis si Sora Soarelui. Potrivit datelor companiei, Argus avea in 2007 o cota de piata de 12,8% pe segementul uleiurilor imbuteliate

    Sursa: Business Standard, 13 mai 2008

    mai mult

  • Profit in scadere pentru SIF1 Banat Crisana

    BURSA.RO - TITLURILE ZILEI   LION

    ___
    Societatea de Investitii Financiare SIF1 Banat Crisana a raportat un profit net de 3,37 milioane lei in primul trimestru al anului, in scadere cu aproape 38% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2007, cand s-a cifrat la 5,43 milioane lei, potrivit rapoartelor financiare publicate pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti.

    In perioada de referinta, veniturile totale s-au cifrat la 12,17 milioane lei, in crestere cu aproape 2,6%, comparativ cu ianuarie-martie 2007, iar cheltuielile totale s-au situat la 8,35 milioane lei, in crestere fata de intervalul corespunzator din 2007, cand s-au cifrat la 5,88 milioane lei.

    Creantele au crescut la finele lunii martie a anului in curs la 76,18 milioane lei, cu aproximativ 3,5 milioane lei comparativ cu sfarsitul lunii martie 2007, cand totalizau 72,67 milioane lei.

    Capitalizarea bursiera se cifreaza la 1,27 miliarde lei. Ieri, la BVB au fost efectuate 464 tranzactii cu titluri SIF1 Banat Crisana, in valoare totala de 1,92 milioane lei, la preturi de 2,31-2,42 lei/actiune.

    In ultima luna, cotatiile titlurilor SIF1 Banat Crisana au scazut cu 9,69%, iar de la inceputul anului au inregistrat o depreciere de 34,37%.

    Sursa: Bursa, 13 mai 2008

    mai mult

  • Bursa a intrat în tunelul scăderilor

    Curierul National   

    ___
    '... iar pe piețele externe interesul pentru cumpărare s-a manifestat cu o mai mare amploare', a declarat pentru Curierul Național, Adrian Băr-bulescu, analist la Prime Transaction.

    mai mult

  • Investitorii nu s-au uitat la acțiunile BCM

    Curierul National   

    ___
    '... ușor negative sau egale cu 0 pe care le-au înregistrat ofertele primare inițiale din acest an la BVB', a declarat Adrian Bărbulescu, analist la Prime Transaction.

    mai mult

12.05.2008

  • Profit record la Azomures din majorarea preturilor

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   

    ___
    Producatorul de ingrasaminte Azomures din Targu-Mures (AZO) a obtinut in primul trimestru din acest an un profit net de 14,9 mil. euro (aproape 55 mil. lei), reprezentand circa 90% din castigul bugetat de companie pe tot anul curent, de 17,6 mil. euro (61,8 mil. lei).

    In primele trei luni din 2007, Azomures inregistra o pierdere de 2,2 mil. euro (7,5 mil. lei).

    Afacerile companiei s-au majorat in primul trimestru din acest an cu 16,2% in euro, pana la 68,7 mil. euro (253,3 mil. lei).

    Rezultatele in crestere raportate de Azomures in aceasta perioada s-au datorat cu precadere avansului pretului la ingrasaminte pe piata internationala, crestere resimtita de toti comerciantii de ingrasaminte, se arata in raportul transmis Bursei de reprezentantii companiei. Astfel, Azomures a vandut in primele trei luni tona de ingrasaminte la un pret in medie cu 63% mai ridicat decat in perioada similara a anului trecut, potrivit calculelor ZF pe baza datelor raportate de companie. Vanzarile Azomures din aceeasi perioada s-au redus cantitativ cu 13,13%, potrivit raportului companiei.

    'Factorul determinant la Azomures l-a reprezentat decizia Chinei de a impune taxe mai mari la exporturile de ingrasaminte. Investitiile anuntate de combinatul chimic in acele filtre pentru reducerea noxelor vor fi recuperate foarte repede, in conditiile in care vor castiga acesti bani din certificatele verzi pe care compania este obligata sa le achizitioneze in acest moment si al caror pret a inregistrat o crestere substantiala in ultima perioada', spun reprezentantii KD Capital Management.

    China a dublat luna trecuta taxele impuse la exporturile de ingrasaminte in incercarea de a tempera inflatia.

    Avansul preturilor la ingrasaminte din aceasta perioada s-a situat cu mult peste cresterea preturilor cu materiile prime, de 28%, in cadrul carora pretul la gaz metan are o contributie semnificativa. Cel mai mult s-au majorat in primul trimestru costurile cu energia si apa, respectiv cu 57,3%, acestea avand totusi o pondere scazuta in totalul cheltuielilor companiei.

    Evolutia acestor indicatori a condus la imbunatatirea substantiala a profitabilitatii companiei, marja castigului din exploatare urcand de la un nivel negativ de 3,3% in primele trei luni din 2007, la 2,6% in primul trimestru din acest an.

    La 31 martie, activele imobilizate ale Azomures, formate din terenurile si cladirile din patrimoniul companiei, se ridicau la valoarea de 63 mil. euro.

    Actiunile Azomures s-au apreciat in ultimele doua saptamani cu circa 28%, dupa ce compania a publicat bugetul aferent acestui an.

    Producatorul de ingrasaminte vizeaza pentru 2008 venituri totale de 394 mil. euro (1,42 mld. lei), cu 55% peste nivelul consemnat anul trecut si un profit net mai mare cu 11%, de 17,6 mil. euro (61,8 mil. lei). Azomures a alocat peste 50 mil. lei (circa 15 mil. euro) din profitul obtinut anul trecut pentru investitii in activitatea proprie.

    Ultima tranzactie cu actiunile Azomures s-a derulat vineri la pretul de 0,192 lei/actiune, nivel la care capitalizarea companiei este de 27,3 mil. euro.

    Sursa: Ziarul Financiar, 12 mai 2008'

    mai mult

  • Afacerile Siretul Pascani au scazut in primul trimestru cu 27%

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   

    ___
    Siretul Pascani (SRT) a inregistrat in primul trimestru din acest an o cifra de afaceri de 3,5 mil. lei (960.000 de euro), in scadere cu 27% fata de anul trecut, a anuntat vineri producatorul de confectii. Pierderile firmei s-au redus in intervalul ianuarie-martie 2008 de peste doua ori, la 183.000 de lei (50.000 de euro), dupa un rezultat negativ de 423.000 de lei obtinut in primele trei luni ale anului trecut. Veniturile totale ale producatorului de confectii au scazut in primele trei luni cu 12%, la 4,2 mil. lei, iar cheltuielile s-au redus cu 15%, la 4,4 mil. lei. Siretul Pascani estimeaza pentru acest an venituri de 21 de mil. lei, in scadere cu 4,5%, si un profit net de peste un milion de lei.

    Sursa: Ziarul Financiar, 12 mai 2008

    mai mult

  • Vanzarile urca afacerile Comnord la 14,2 mil. euro in T1

    Business Standard   COSC

    ___
    Cifra de afaceri a Comnord Bucuresti, companie care se ocupa de construirea Proiectului Baneasa, s-a majorat in primul trimestru cu 7,47%, de la 48,9 mil. lei (14,6 mil. euro) in intervalul ianuarie-martie 2007 la 52,6 mil. lei (14,2 mil. euro).

    Cresterea este datorata in principal datorita cresterii veniturilor din productia vanduta. Potrivit comunicatului remis de companie pietei electronice Rasdaq, comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, vanzarile Comnord au avansat cu 9,3%, de la 47,6 mil. lei (14,2 mil. euro) la 52,1 mil. lei (14,1 mil. euro). Veniturile firmei de constructii au scazut cu 5,44%, de la 52,7 mil. lei (15,8 mil. euro) la 49,9 mil. lei (13,5 mil. euro), in timp ce cheltuielile s-au redus mai accentuat, cu 13,2%, de la 46,4 mil. lei (13,9 mil. euro) la 40,2 mil. lei (10,9 mil. euro). In aceste conditii, profitul net a urcat cu 52,6%, de la 5,3 mil. lei (1,59 mil. euro) la opt mil. lei (2,1 mil. euro), conform raportului financiar al Comnord.

    Firma de constructii are un capital de patru milioane lei, divizat in 40 milioane de actiuni cu o valoare nominala de 0,1 lei. Conform celor mai recente raportari, directorul general al Comnord, Sorin Creteanu, detine pachetul majoritar de actiuni, respectiv 54,22% din capital.

    In structura actionariatului se mai regaseste firma Naveco Limited din Cipru, cu 31,35% din titluri. La finalul ultimei sedinte de tranzactionare a pietei Rasdaq, o actiune valora 11,1 lei, fiind mai scumpa cu 4,72% comparativ cu referinta. La aceasta cotatie, Comnord are o capitalizare 436,1 mil. lei (118,4 mil. euro).

    Comnord se ocupa de constructia Proiectului Baneasa, dezvoltat de compania Baneasa Investments, a carei valoare de investitie se ridica la 1,8 mld. euro. Proiectul este construit pe un teren in suprafata de 221 de hectare si are ca termen de finalizare anul 2015.

    Principalii concurenti ai companiei pe piata locala sunt Bouygues (Franta), Heberger (Germania), Summa (Turcia) si Ozer Construction (Turcia). Potrivit Patronatului Societatilor din Constructii, piata constructiilor va atinge, in acest an, nivelul de 13 mld. euro, inregistrand o crestere de 25-30% fata de anul trecut. Marjele de profit cu care lucreaza companiile din acest segment sunt de sub 10%.

    Sursa: Business Standard, 12 mai 2008

    mai mult

Pagina

inchide