Editoriale

Informatii piata

Cele mai “cautate” clase de active in 2010


Pana nu demult aurul si petrolul erau active mai putin cautate de investitorii individuali. Falimentul Lehman Brothers si instabilitatea economica ce a urmat a creat nevoia de a fi investit in ceva tangibil; aceste active au revenit astfel in atentia investitorilor.

Interesului investitorilor in diferite clase de active era destul de dificil de estimat sau masurat. Odata cu aparitia si adoptarea la scara larga a motoarelor de cautare, astfel de estimari au devenit mult mai facile. In acest caz, un proxi bun pentru interesul investitorilor ar fi volumul de cautari efectuate pe Google pentru acea clasa de active. Unealta folosita pentru acest studiu este Google Trends
(http://www.google.com/trends).

Au fost luate in considerare volumele de cautare pentru “aur”, “petrol”, “actiuni” si “obligatiuni” si s-a urmarit evolutia ponderii fiecaruia cuvant in perioada 2004-2010.

Aur

Dintre activele analizate, cel mai cautat a fost aurul. Ponderea acestuia in volumul total de cautare a crescut fata de media anilor 2004-2010; lucru ce ar putea fi explicat si de randamentul foarte atractiv prezentat de acesta (+25% in 2010).



Petrol

Desi randamentul petrolului in 2010 este foarte aproape de 0, ponderea volumului de cautari a inregistrat o crestere semnificativa comparativ cu media anilor 2004-2010. Este posibil ca acest interes sa se materializeze intr-un randament bun anul urmator.



Actiuni

Daca in 2009 a revenit interesul pentru actiuni, 2010 nu indica o apreciere semnificativa a interesului investitilor pentru aceasta clasa de active. Randamentul de aproximativ 15% inregistrat in 2010 (SP500) nu iese foarte mult in evidenta.



Obligatiuni

Datorita randamentelor mici, obligatiunile sunt activele care au pierdut cel mai mult din interesul investitorilor. Este posibil ca acest trend sa continue si in 2011, un argument in acest sens ar fi increderea scazuta de care se bucura majoritatea guvernelor.




Oricare ar fi activul, sau combinatia de active alese, ar fi de retinut ca o simpla cautare pe Google va poate ajuta foarte mult in procesul decizional.

Adrian Prisnel
Head of Global Markets
23 decembrie 2010


Autor: Adrian Prisnel
inchide