Rapoarte de analiza / informative

Informatii piata

Cele mai importante companii de crestere de la BVB
Sumar:

  • Desi suntem pe o piata orientata in principal catre dividende, exista si emitenti pe care ii putem incadra in categoria companiilor de crestere, pentru care incepe sa existe public tinta si in Romania.

  • Cel mai important element dupa care putem filtra companiile de crestere este evolutia veniturilor, atat din punct de vedere al ritmului, cat si din punct de vedere al stabilitatii acesteia. In afara de ea, de obicei regasim si cateva particularitati care tin de indatorare, politica de dividende, marje de profit si multipli de piata.

  • Majoritatea emitentilor din categoria „growth” provin din randul celor listati relativ recent, dupa decembrie 2016, atunci cand MedLife a redeschis seria IPO-urilor mari intrerupta de Electrica in 2014. Exista cateva surprize printre emitentii mai vechi, dar nu toate ofera o lichiditate suficient de mare incat sa atraga investitorii.

  • Gradul de indatorare este corelat intr-o masura mare cu media anuala a cresterilor si cu procentul anilor de crestere, numarul emitentilor care au reusit sa se dezvolte accelerat fara datorii financiare fiind foarte mic.

  • Piata nu percepe companiile de crestere la fel ca pietele internationale, multiplii nefiind mult mai mari decat la alti emitenti. Exista cateva exceptii, dar nu toate au legatura cu dinamica mai mare a veniturilor.

  • In general companiile cu cresteri mari au dat dividende mai mici decat media. Exista si cateva exceptii, normale pe o piata atat de preocupata de acest lucru, si chiar o companie care ar putea fi incadrata in ambele categorii.

  • Marjele de profit au avut in cele mai multe cazuri de suferit ca urmare a orientarii catre crestere, insa acest lucru este influentat si de domeniul de activitate si de contextul economic.


Material companii de crestere BVB.pdf
inchide