Sumar:
- MedLife este unul dintre cei doi lideri ai pietei serviciilor medicale private, fara sa aiba insa o cota de piata apropiata de definitia clasica a unui lider de piata; de aici rezulta multiple oportunitati de extindere in anii urmatori.
- Grupul are o gama diversificata de servicii, ceea ce ii ofera atat oportunitati mai mari de dezvoltare, cat si o reducere a riscurilor.
- In ultimii ani a derulat o campanie agresiva de extindere, atat prin investitii proprii, cat si prin achizitia de companii mai mici din domeniu.
- Extinderea a avut ca efecte secundare lipsa dividendelor si, mult mai important, o indatorare peste media sectorului la nivel international. Toate proiectiile pentru viitor trebuie sa ia in calcul acest aspect si posibilitatea ca ratele de dobanda sa creasca in anii urmatori.
- Anul 2020 si pandemia COVID au adus pe de o parte scaderi ale activitatii, iar pe de alta parte cresteri ale veniturilor medii obtinute pe fiecare linie de business.
- Estimarea valorii intrinseci este sensibila la doi factori importanti: evolutia ratelor de dobanda in Romania si capacitatea managementului MedLife de a mentine marjele de profit aproape de nivelul din 2020.
Raport initiere MedLife.pdf