Stiri bursiere

Informatii piata

Orice miscare a pretului unui instrument financiar listat la bursa are la origine o stire bursiera. Noi iti punem la dispozitie o selectie a celor mai importante stiri financiare de ultima ora, pentru a putea lua deciziile investitionale in deplina cunostinta de cauza.

17.05.2007

  • Profitul Dafora a scazut cu 34%, in primul trimestru

    Wall-Street.ro   DAFR

    ___
    Compania de foraj petrolier si constructii Dafora Medias, listata pe Rasdaq, a afisat un profit net de 121.837 lei, in scadere cu 34%, si afaceri de 39,9 milioane lei, cu 35% mai mari, comparativ cu nivelurile din intervalul similar din 2006, potrivit raportului remis pietei Rasdaq.

    In primele trei luni din 2006, compania a afisat un profit net de 185.837 lei si o cifra de afaceri de 29,52 milioane lei, informeaza NewsIn. In perioada ianuarie-martie 2007, veniturile totale au crescut cu 53,5%, de la 34,3 milioane lei in primul trimestru din 2006, pana la 52,72 milioane lei. Cheltuielile totale au crescut cu 53,9%, in primul trimestru din acest an, pana la 52,56 milioane lei, comparativ cu perioada echivalenta din 2006, cand cheltuielile au fost de 34,15 milioane lei. in trimestrul I din 2007, cheltuielile totale au avansat mai mult decat veniturile totale, pe fondul cresterii cheltuielilor financiare de 5,3 ori, pana la 1,176 milioane lei.

    Pentru anul 2007, conducerea companiei isi propune o crestere a profitului net cu 40% fata de anul 2006, pana la 14,44 milioane lei. Prin bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2007, se urmareste atingerea unui nivel al veniturilor de 211,335 milioane lei in crestere cu 26% fata de anul trecut. Cheltuielile companiei ar putea creste cu 24% pana la 194,142 milioane lei. in anul 2007, compania va investi peste 16,41 milioane euro in instalatii de foraj, utilaje pentru terasamente, mijloace de transport si in constructia unor campusuri de cazare a personalului, cu capacitati intre 60-120 locuri.

    Actionarii companiei Dafora Medias au aprobat, la mijlocul lunii februarie, majorarea capitalului social de zece ori, cu 92,26 milioane lei, de la 9,22 milioane lei pana la pana la 101,49 milioane lei (peste 30 milioane euro). Actionarii companiei au subscris aproximativ 90% din titlurile emise in cadrul majorarii capitalului, potrivit declaratiilor unor oficiali din cadrul companiei.

    Titlurile companiei se tranzactioneaza la categoria de baza a pietei Rasdaq, sub simbolul DAFR. Capitalizarea Dafora este de 86,73 milioane lei (26,46 milioane euro), aferenta cotatiei de 0,94 lei pe actiune, stabilita in sedinta de miercuri.

    Dafora Medias a obtinut anul trecut un profit net de 10,26 milioane lei, cu 58% mai mare decat in anul anterior, pe seama dezvoltarii sustinute a activitatii de constructii. Dafora a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 151,55 milioane lei, cu 13% mai mare decat cea realizata in anul anterior, de 134,48 milioane lei.

    Sursa: Wall-Street.ro, 17 mai 2007

    mai mult

  • Piata farmaceutica si-a marit cresterea anuala la 23,4% dupa T1

    DailyBusiness.ro   ATB  BIO  SCD

    ___
    Piata farmaceutica romaneasca a crescut in perioada aprilie 2006 - martie 2007 cu 23,4%, pana la 5,79 mld. lei (1,77 mld. euro), comparativ cu perioada similara din anul anterior, marcand un inceput de an optimist, conform raportului dat publicitatii, miercuri, de Cegedim.

    Cresterea pe perioada aprilie 2006 - martie 2007 (MAT 1 2007) a intrecut asteptarile analistilor, tinandu-se cont de cresterea de 19,2% inregistrata in anul 2006. Valoarea pietei corespunzatoare primului trimestru al anului 2007 a fost de 1,56 miliarde lei (479 milioane euro).

    Pe segmentul de retail, piata farmaceutica a crescut in perioada MAT 1 2007 cu 29,5%, fata de aprilie 2005 - martie 2006 (MAT 1 2006), pana la valoarea de 4,63 miliarde lei (1,42 miliarde euro). Valoarea pietei de retail in primul trimestru al anului curent a fost de 1,27 miliarde lei (390,9 milioane euro). Piata de retail reprezinta 80,1% din valoarea totala a pietei farmaceutice romanesti.

    In acelasi timp, valoarea pietei de spital a inregistrat o crestere lenta, de 3,8% in MAT 1 2007, insumand 1,15 miliarde lei (352,9 milioane euro), respectiv 287,7 milioane lei (88 milioane euro) in primul trimestru al anului in curs. Piata farmaceutica de spital reprezinta conform datelor Cegedim 19,9% din piata farmaceuticelor din Romania.

    Pe segmentul de produse cu prescriptie medicala, piata a crescut ceva mai rapid decat cele fara prescriptie medicala.

    Astfel, piata produselor cu prescriptie medicala a crescut cu 30,6% pana la 3,67 miliarde lei (1,12 miliarde euro) in MAT 1 2007, respectiv pana la 1 miliard lei (306 milioane euro) in primul trimestru al anului 2007. Piata de retail a produselor eliberate cu prescriptie medicala reprezinta 79,3% din intreaga piata farmaceutica de retail din Romania.

    Piata produselor fara prescriptie medicala a crescut cu 25,5%, pana la o valoare de 960 milioane lei (239,9 milioane euro) in MAT 1 2007, respectiv 276 milioane lei (84,5 milioane euro) in primul trimestru al anului 2007.

    Pe tendinta de crestere totala semnificativa, Cegedim a consemnat avansul tuturor grupelor terapeutice mari. Cele mai importante cresteri au fost inregistrate la grupa sange si organe hematoformatoare de 39,2%, la grupa de medicamente destinate sistemului cardiovascular cu 33,2%, pentru medicamentele pentru sistemul respirator cu 32,6%.

    Potrivit Cegedim Romania, performanta primului trimestru infirma prognoza rezervata de la sfarsitul anului 2006, cele patru trimestre ale anului curent putand inregistra o crestere a pietei totale superioara valorii de 20%.

    Principalele obstacole potentiale raman functionalitatea si finantarea sistemului de sanatate, a caror evolutie in urmatoarele trimestre ramane de confirmat. Cegedim estimeaza ca noul an electoral nu va inversa tendintele actuale.

    In privinta celor mai importante companii care activeaza pe piata farmaceutica, GlaxoSmithKline (GSK) ocupa primul loc in topul celor zece cele mai bine cotate companii farmaceutice.

    Vanzarile GSK, la care se adauga vanzarile Europharm, au atins in MAT 1 2007 vanzari de 465,3 milioane lei (circa 140 milioane euro), corespunzator unei cote de piata de 8,0% Nivelul vanzarilor GSK in primul trimestru al anului 2007 a fost de 130,2 milioane lei (39,86 milioane euro).

    A doua companie in top este Hoffman La Roche care a consemnat vanzari de 405,8 milioane lei (circa 120 milioane euro), si o cota de piata de 7% in perioada aprilie 2006 - martie 2007 (MAT 1 2007). In primul trimestru al anului 2007 Hoffman La Roche a inregistrat vanzari de 103,4 milioane lei (31,6 milioane euro).

    Reprezentanta din Romania a Sanofi-Aventis ocupa pozitia a treia, pentru MAT 1 2007 inregistrand vanzari de 380,7 milioane lei (circa 115 milioane euro) si o cota de piata de 6,6%. In primul trimestru al anului in curs compania a raportat vanzari de 104,6 milioane lei (32 milioane euro).

    Potrivit raportului intocmit de Cegedim, primele zece companii clasate repezinta 55,3% din totalul pietei farmaceutice romanesti, iar impreuna cu urmatoarele zece companii din top 20 se acopera aproape trei sferturi din piata.

    Pe locurile 11-20 se plaseaza, in ordine, companiile Eli Lilly, Actavis, Bayer Healthcare AG, Menarini, Labormed, Ozone Laboratories, Novo Nordisk, Gedeon Richter, Schering Plough si Merck & Co, companii care au avut cote de piata situate intre 1,5% si 2,2%.

    Cegedim Romania a precizat ca datele prezentate estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti.

    Sursa: DailyBusiness. ro , 17 mai 2007

    mai mult

  • Amonil a afisat in T1 pierderi de 6 ori mai mari

    Curierul National   AMO

    ___
    Amonil Slobozia a afisat in perioada ianuarie-martie 2007 o pierdere de 4,88 milioane lei (1,45 milioane euro), de 5,9 ori mai mare, pe fondul scaderii afacerilor de 16,5 ori, pana la 4,35 milioane lei, comparativ cu nivelul din intervalul similar din 2006, se arata intr-un comunicat BVB. Pierderea raportata de Amonil este 832.133 lei, cu o cifra de afaceri de 72,14 milioane lei.

    Amonil Slobozia a estimat pierderile pentru anul in curs la peste 10 milioane lei, din cauza opririi a trei instalatii, dar ar putea modifica bugetul aprobat de actionari daca se va relua furnizarea gazului metan.

    Compania estimeaza in 2007 venituri totale de 11,83 milioane lei ca urmare a opririi activitatii, pierderi de 10,04 milioane de lei, jumatate din valoarea pe 2006 si cheltuieli de peste 21,8 milioane lei. Pierderea obtinuta de Amonil pe 2006 a fost de 19,067 milioane lei, in conditiile in care compania a obtinut un profit de 2,06 milioane lei, in anul precedent.

    Cifra de afaceri a companiei in 2006 a fost de 247,3 milioane lei, in scadere cu 27% fata de 2005, cand Amonil a obtinut o cifra de afaceri de 339 milioane lei.

    Compania, infiintata in anul 1969, este cel mai mare producator de uree din Romania. Amonil are un capital social de 111,26 milioane lei (33 milioane euro). Principalii actionari ai companiei sunt Eurotrading Chemicals SRL cu 28,15%, Romferchim SA Bucuresti cu 28,49% si un grup de persoane care actioneaza concertat, cunoscut ca 'Grupul de la Oradea', care detine 17,12% din companie. Actiunile Amonil se tranzactioneaza la categoria a doua a Bursei de Valori Bucuresti sub simbolul AMO. Capitalizarea companiei este de circa 59 milioane lei (18 milioane euro).

    Sursa: Curierul National, 17 mai 2007'

    mai mult

  • Actiuni SIF sub pretul pietei

    Cotidianul   SIF3

    ___
    SIF Transilvania anunta lansarea pe piata a unei oferte publice primare de actiuni, la preturi cu 30% mai mici decit cele de pe piata.

    Societatea de Investitii Financiare Transilvania vrea bani de pe piata de capital: la viitoarea Adunare Generala a Actionarilor, din vara acestui an, se va propune lansarea unei oferte publice primare de actiuni. Asta inseamna ca actionarii SIF 3 vor putea cumpara actiuni la un pret promotional. „Vom continua politica noastra de a acorda actiuni investitorilor nostri. Dar de aceasta data actiunile nu vor mai fi date gratis, ci pe bani. Vrem sa lansam o emisiune de citeva zeci de milioane de euro“, ne anunta Mihai Fercala, presedintele SIF 3. Valoarea viitoarei actiuni va fi sub pretul actiunii SIF 3 de pe bursa cu cel putin 20-30%. Deci este o oportunitate buna de a investi. ,,Nu trebuie uitat faptul ca SIF-urile nu se pot imprumuta de la banci decit pe o perioada de maximum 30 de zile. Asa ca avem nevoie de bani pentru a face investitii. Si vrem sa facem investitii mari, de minimum 10 milioane de euro intr-o afacere”, mai spune Mihai Fercala.

    Banii care vor veni din viitoarea emisiune vor fi indreptati spre piata de capital. Se are in vedere achizitionarea de actiuni si de obligatiuni de pe bursa. Dar nu vor fi trecute cu vederea nici viitoarele privatizari. „Poate vom investi in energie, deoarece este un domeniu cu potential. Dar nu vom cumpara o societate, ci mai degraba vom intra intr-un consortiu“, mai spune seful de la SIF Transilvania.

    Ca planuri de viitor, Mihai Fercala anunta ca se va continua politica de listare pe bursa a unor companii din portofoliul SIF. „Anul acesta avem in vedere cotarea la bursa a companiei de turism Aro Palace, dar si a firmei Transilvania Leasing“, ne declara in finalul discutiei Mihai Fercala.

    SIF Transilvania a inregistrat cea mai buna crestere a activului net la patru luni. La finele lunii aprilie, SIF 3 avea un activ net de peste 2 miliarde de lei, in crestere cu 5,82% fata de sfirsitul lunii martie. Pentru celelalte societati de investitii, cresterile au fost de doua-trei procente. Dupa primele trei luni ale acestui an, SIF Transilvania a raportat un profit net de 33,38 milioane de lei.

    Sursa: Cotidianul, 17 mai 2007

    mai mult

16.05.2007

  • Armax Gaz vizeaza o majorare de capital de 16,7 mil. de euro

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   ARAX

    ___
    Producatorul de echipamente pentru industria gazelor naturale si a petrolului Armax Gaz Medias intentioneaza sa-si majoreze capitalul social cu 54,8 milioane lei (16,7 milioane de euro), la 62,8 milioane lei, si sa listeze actiunile companiei, in prezent tranzactionate pe piata Rasdaq, la Bursa de Valori Bucuresti (BVB). Operatiunile vor fi discutate de actionarii companiei la 20 iunie, potrivit unui anunt publicat marti de companie. Majorarea va avea loc prin aport in numerar din partea actionarilor companiei, in valoare de 40,3 milioane de lei, respectiv prin emiterea a peste 400 de milioane de titluri noi, cu o valoare nominala de 0,1 lei pe actiune, si prin capitalizarea rezervelor constituite din profitul net, in suma de 14,45 milioane de lei, prin emiterea de 144,5 milioane de actiuni cu o valoare nominala de 0,1 lei pe titlu. Armax Gaz si-a majorat capitalul social, la sfarsitul lunii februarie, cu 5,6 milioane de lei, la 8,06 milioane de lei, sub valoarea programata in noiembrie 2006, de 7,3 milioane de lei.

    Sursa: Ziarul Financiar, 16 mai 2007

    mai mult

  • Inchiderea Rafo a diminuat profitul Oil Terminal

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   OIL

    ___
    Operatorul portuar Oil Terminal din Constanta a realizat in primul trimestru un profit net de 0,54 mil. lei (0,16 mil. euro), de peste noua ori mai mic decat cel obtinut in perioada similara din 2006. Compania a inregistrat in aceeasi perioada o scadere a afacerilor cu 12%, pana la 29,2 mil. lei (8,6 mil. euro). Rezultatele in scadere inregistrate de companie au fost cauzate in principal de inchiderea rafinariei Rafo Onesti, care contribuia cu circa 15% la afacerile Oil Terminal. De asemenea, Arpechim Ploiesi, un alt client important al operatorului portuar, a sistat activitatea in ultima parte a lunii martie pentru revizie, se arata in raportul transmis Bursei de reprezentantii companiei.

    Sursa: Ziarul Financiar, 16 mai 2007

    mai mult

  • Flamingo a pierdut 3,4 mil. euro in T1 si ar putea ramane pe rosu pana la finalul anului

    DailyBusiness.ro   

    ___
    Retailerul IT&C Flamingo Romania a inregistrat in primul trimestru o pierdere de 3,4 mil. euro, la venituri de 36 mil. euro, compania urmand sa revina pe profit trimestrial in perioada iulie-septembrie, conform oficialilor Flamingo.

    'Nu sunt convins ca la finele anului acesta, per total, vom inregistra profit', a spus Jiri Rizek, directorul executiv al Flamingo International.

    Flamingo a inregistrat si anul trecut pierderi de 15,5 mil. euro.

    'Investitiile actuale in extinderea retelei de retail, precum si definitivarea fuziunii cu Flanco, ne afecteaza profitabilitatea', a mai spus Rizek.

    Compania a mai inregistrat cheltuieli importante si din cauza restructurarilor din cadrul managementului grupului precum si din cauza produselor cumparate in 2006 ce au ramas nevandute dupa eliminarea accizelor. Acestea au fost comercializate in trimestrul intai cu preturi mai mici decat cele asteptate initial, compania iesind chiar in pierdere in unele cazuri, a spus Dragos Simion, vice presedinte al consiliului de administratie al Flamingo. In plus, compania si-a restrans numarul angajatilor din management, de la 380 la finele anului 2006 la 120, Flamingo trebuind sa plateasca sume compensatorii acestora.

    Oficialii companiei doresc pentru acest an pastrarea cotei de 18% inregistrata in 2006 pe piata de retail IT&C. 'Suntem mai interesati de profitul companiei decat de cota de piata, dar pentru a genera castiguri trebuie mai intai sa ne fidelizam cat mai multi clienti. Cota de piata este importanta, dar nu vom scadea drastic preturile pentru a depasi cei 18% propusi', a declarat Rizek.

    Piata este dominata de Altex, cu 26% din piata, urmat de Flamingo si de Domo, cu 15%, conform oficialilor Flamingo. Restul lanturilor de retail detin 41% din piata.

    Flamingo International vrea ca anul acesta sa deschida cel putin 10 magazine Flanco World, reteaua urmand sa depaseasca 20 de unitati. Compania isi propune sa creasca suprafata totala de vanzari de la 45.000 la finalul anului trecut, pana la 59.000 metri patrati, iar in anul 2008 sa ajunga la 75.000 metri patrati. Investitiile planificate pentru acest an se ridica la 4,5 mil. euro.

    Reteaua de magazine Flanco World, care pana la finalul lui 2007 va detine 36,3% din suprafata totala de vanzare a Flamingo International, ramane si anul acesta pilonul principal al afacerilor Grupului Flamingo, a mai spus Rizek.

    Investitii in servicii noi

    Prin dezvoltarea si extinderea serviciilor oferite clientilor, Flamingo va incerca sa targeteze nisa de pe piata interesata in produsele de ultima generatie, la preturi ridicate, a spus Simion.

    'Compania va investi aproximativ 400.000 euro in prima faza in largirea gamei de servicii ce o vom oferi clientilor, de la transportul produselor acasa pana la instalare si demonstratii ale capacitatilor produselor achizitionate de client. Aceste servicii vor genera profit pe termen lung, deoarece clientii vor fi fidelizati', a continuat el.

    'Toate magazinele de retail de pe piata concureaza pe piata produselor cu preturi medii sau mici. Noi incercam sa atragem clientii interesati de produsele high-end, LCD-uri, televizoarele cu plasma cu diagonale mari', a adaugat Simion. Serviciile noi vor fi disponibile treptat, incepand cu al doilea trimestru.

    Flamingo si-a propus sa creasca vanzarile online la 30-40%

    Vanzarile online inregistrate de Flamingo reprezinta sub 1% din vanzarile totale ale companiei. 'Vom angaja aproximativ 10 oameni pentru a crea o platforma profesionala de vanzari online. Aceasta va fi disponibila in toamna, in septembrie, iar in aproximativ 3 ani speram ca, dupa modelul oferit de retailerii occidentali, sa atingem o rata de vanzari online de aproximativ 30-40% din total', a spus Simion.

    Flamingo a inregistrat luna aceasta o crestere de peste 60% a vanzarilor aparatelor de aer conditionat, fata de lunile anterioare si estimeaza o crestere de 90% a vanzarilor la acest tip de echipamente pe perioada verii. 'In perioada aceasta, se vand cel mai bine produsele de sezon, frigiderele si sistemele de aer conditionat. Observam insa o tendinta a pietei de a ramane constanta in ceea ce priveste cererea de LCD-uri si plasma, indiferent de perioada anului', a spus Simion.

    Ponderea vanzarilor de componente IT a scazut, in cazul Flamingo, de la circa 60% acum 5-6 ani, pana la 10% in prezent, piata preferand sistemele asamblate, a adaugat oficialul Flamingo.

    Promotiile genereaza companiei Flamingo aproximativ 15-20% din totalul vanzarilor, a estimat Simion, adaugand ca valoarea totala a pietei de retail IT&C din Romania este de aproximativ 0,9 mld. euro, din care aproximativ 300 mil. euro provin din vanzari IT.

    Grupul Flamingo International deruleaza activitati de retail si distributie, comercializand produse din gamele IT&C, electronice si electrocasnice. Magazinele sunt operate sub brandurile Flanco World, Flamingo Computers si Flanco, fiecare dintre acestea fiind specializat pe segmente de produse si clienti diferite.

    Sursa: DailyBusiness.ro, 16 mai 2007'

    mai mult

  • Romgaz si Petrom vor sa faca un depozit de gaze

    Curierul National   SNP

    ___
    Romgaz si Petrom au convenit sa construiasca un depozit de gaze naturale, dar proiectul depinde de rezultatele unui studiu de piata care sa demonstreze necesitatea acestuia, a declarat agentiei NewsIn directorul general adjunct al Romgaz, Lucian Stancu. 'Am avut mai multe discutii cu Petrom si ne gandim sa dezvoltam impreuna un depozit nou de gaze naturale si, in principiu, ambele parti sunt de acord sa incepem acest proiect', a spus directorul general adjunct al companiei nationale de gaze Romgaz.

    Potrivit lui Stancu, cei doi producatori de gaze va trebui sa mai aiba cateva runde de discutii pentru stabilirea detaliilor legate de un studiu de piata referitor la aparitia noii capacitati de inmagazinare. 'Vom stabili de comun acord detaliile legate de efectuarea unui studiu de piata, a unui studiu de fezabilitate, dar si pe cele privind locatia pentru acest depozit', a punctat responsabilul Romgaz.

    Petrom analizeaza posibilitatea unei investitii intr-un depozit de gaze in Romania, posibil intr-un parteneriat cu Romgaz, intrucat compania intentioneaza sa vanda mai multe gaze naturale decat produse, anunta, la inceputul lunii martie, directorul general adjunct al Petrom, Werner Schinhan. In prezent, Petrom nu are capacitati proprii de stocare, folosind depozite inchiriate de la Romgaz pentru a inmagazina circa 500 de milioane metri cubi de gaze naturale.

    Petrom a vandut anul trecut 4,86 miliarde metri cubi de gaze naturale, in timp ce vanzarile pe total grup au fost de 5,24 miliarde metri cubi, cu 1,7% mai putin decat in 2005.

    Romgaz opereaza, in prezent, sase depozite de gaze proprii la Bilciuresti, Urziceni, Balaceanca (toate trei in aproierea Bucurestiului), Sarmasel (aproape de Cluj), Ghercesti (in proximitatea Craiovei) si Cetatea de Balta (in vestul tarii).

    Sursa: Curierul National, 16 mai 2007


    '

    mai mult

15.05.2007

  • BRD a facut in primul trimestru un profit net de 51 mil. euro

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   BRD

    ___
    BRD-SocGen, a doua mare banca de pe piata, a obtinut in primul trimestru un profit net de 168 mil. lei (circa 51 mil. euro), in crestere cu 12% fata de rezultatul din aceeasi perioada a anului trecut. Rentabilitatea fondurilor proprii s-a deteriorat insa de la 35% in trimestrul I 2006 si la nivelul intregului an precedent, la 30% pe trimestrul I 2007.

    'A fost un inceput de an satisfacator', a declarat pentru ZF Patrick Gelin, presedintele bancii. El spune ca toti indicatorii sunt 'pe un trend bun', in concordanta cu planul prevazut pentru 2007.

    Activele BRD au urcat la circa 8,7 mld. euro, in crestere cu 53% fata de trimestrul I 2006. Soldul creditelor s-a majorat cu 78% fata de nivelul de la 31 martie 2006, pana la 19 mld. lei (5,75 mld. euro), in conditiile in care creditul de retail aproape s-a dublat, iar creditul pentru companii a crescut cu 64%.

    Depozitele atrase au continuat sa depaseasca soldul creditelor, insumand 20 mld. lei, in crestere cu 36% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

    Gelin afirma ca BRD mentine o politica relativ agresiva in privinta atragerii de depozite, pentru a sustine cresterea solida a creditului, mai ales pe segmentul intreprinderilor mici si mijlocii.

    Cu toate incercarile de incurajare a depunerilor cu scadente mai lungi, de cel putin un an, circa 85% din depozitele atrase au maturitati de una-trei luni.

    'Trebuie sa atragem in continuare resurse', spune Gelin, amintind si recenta criza de lichiditate de pe piata monetara.

    El afirma ca BRD, asemenea pietei bancare in ansamblu, a continuat sa suporte efectul ingustarii marjei de dobanda. 'Marja a continuat sa scada, chiar daca mai incet decat anul trecut, apropiindu-se de patru puncte procentuale. Este posibil sa mai scada, dar nu mai jos de un minim de 3-3,5 puncte procentuale', a declarat Gelin.

    Gelin spune ca primul trimestru a adus o incetinire a creditului de consum comparativ cu dinamica de anul trecut, temperare care i se pare insa normala.

    El a declarat ca BRD Finance, compania specializata a grupului BRD, 'vinde foarte bine', pe baza parteneriatelor incheiate cu numeroase magazine, insa nu-si propune sa fie numarul unu pe aceasta piata, asa cum BRD nu tinteste numarul unu in general pe piata bancara.

    A doua mare banca de pe piata se asteapta ca in circa doua saptamani sa primeasca avizul BNR asupra normele de creditare a persoanelor fizice, afirma Patrick Gelin.

    El spune ca BRD va veni cu o oferta 'segmentata, adaptata in functie de client' la creditele de consum. Cat priveste creditele ipotecare, Gelin afirma ca este exclusa eliminarea avansului.

    Seful BRD crede ca banca ar putea deveni 'putin mai agresiva' pe piata creditului ipotecar, unde continua sa aiba o prezenta mai slaba, cu o cota de piata de doar 12-13% fata de o medie de 19% in cazul majoritatii celorlalte produse.

    'Este un sector pe care ne propunem sa crestem puternic in viitor, dar deocamdata piata este limitata. Potentialul va veni pe masura cresterii salariilor din zona clasei mijlocii care locuieste la bloc'.

    Gelin afirma ca a intrat in pregatirile finale infiintarea filialei locale a Sogeprom, divizia de finantari imobiliare a grupului Societe Generale. 'Ar trebui sa fie gata in cateva saptamani. Am facut numeroase studii in privinta subsidiarelor pe care le-am mai putea infiinta pentru a aborda segmente de piata', a spus Gelin fara a da detalii.

    Un pilon important pentru businessul BRD este creditarea IMM-urilor si a microintreprinderilor. 'Vom fi mai prezenti pe zona finantarii microfirmelor', a declarat Patrick Gelin, presedintele BRD-SocGen.

    Cat priveste clientela corporate, el se indoieste ca anul acesta va avea loc vreo tranzactie importanta, cum ar fi o listare la bursa sau o emisiune de obligatiuni.

    In urmatoarele saptamani BRD va lansa primul produs de finantare dedicat sectorului agricol, banca intentionand sa se apropie mai mult de acest domeniu.

    In primele trei luni ale anului BRD a continuat extinderea retelei teritoriale cu inca 35 de unitati. 'Majoritatea erau deja in pregatire de la sfarsitul anului trecut. Continuam sa deschidem unitati pentru ca inca sunt zone fara banci in orase mari si desigur abordam si orasele mici', spune Gelin.

    El afirma ca expansiunea retelei a contribuit din plin la cresterea numarului clientilor de retail cu circa 200.000 in trimestrul I. BRD-SocGen avea, la sfarsitul lunii martie 2007, aproximativ 2,2 milioane de clienti activi.

    Gelin nu este multumit de rezultatul evaluarilor privind potentialul agentiilor cu program non-stop, din care BRD a deschis pana acum doar una. 'Probabil vom mai deschide doua-trei astfel de unitati, insa pragul de rentabilitate este foarte ridicat, asa ca proiectul nu reprezinta o prioritate pentru noi'.

    Gelin asteapta nerabdator sa vada in ce directie merg strategiile BCR si ale viitoarei banci UniCredit Tiriac, odata incheiate operatiunile de integrare si restructurare. 'In mod sigur piata va ramane competitiva, insa perioada de incertitudine poate crea probleme', spune seful BRD.

    Banca are cea de-a doua capitalizare bursiera la BVB, de aproximativ 4,8 mld. euro. In ultimele saptamani pretul a stationat in jurul a 23 de lei, dupa ce s-a mentinut pe un trend ascendent incepand din primavara trecuta. Ieri, ultimul pret a fost de 23,6 lei.

    Sursa: Ziarul Financiar, 15 mai 2007'

    mai mult

  • Remarul si-a dublat afacerile in T1

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   REFE

    ___
    Remarul 16 Februarie, companie care se ocupa cu reparatia meterialului rulant, a raportat pe primele trei luni ale acestui an o crestere a afacerilor cu 112%, la 4,67 mil. euro (15,8 mil. lei), fata de cele 2,2 mil. euro (8 mil. lei), cat inregistrase compania in 2006.

    Reprezentantii Remarul spun ca dinamica cifrei de afaceri s-a datorat activitatii de la noul punct de lucru al companiei, Metalurgica, producatorul de piese turnate din otel din Aiud.

    'Dinamica afacerilor a fost determinata de aportul pe care l-a adus noua parte componenta a societatii, Metalurgica. Profitul a ramas insa la un nivel scazut datorita faptului ca in aceste trei luni compania trece printr-un proces tehnologic de pregatire', a spus pentru ZF Emil Sabo, presedintele Remarul 16 Februarie.

    Metalurgica Aiud a fost achizitionata anul trecut din starea de reorganizare juridica in schimbul sumei de 3 milioane de euro, iar pentru 2007 Adunarea Generala de la Remarul a aprobat deja investitii de un milion de euro in rentabilizarea activitatii companiei.

    Profitul Remarul la trei luni a urcat cu 100.000 de euro, in conditiile in care anul trecut s-a raportat sub 10.000 castig.

    Reprezentantii Remarul spuna insa ca in companie cuvantul de ordine pentru urmatorii doi ani este precautie si ca societatea va incerca o asezare interna. De asemenea societatea si-a propus pentru acest an o 'crestere zero', in conditiile in care mare parte din fondurile companiei vor fi folosite pentru modernizarea si reorganizarea activitatii de la Metalurgica. Sabo spune ca Remarul si-a propus un profit aproape de zero, in conditiile in care rezultatul de anul trecut a fost 'unul exceptional'.

    Compania clujeana este listata pe piata RASDAQ, la categoria baza, iar de la inceputul anului actiunile sale au adus investitorilor un castig de aproape 200%.

    Sursa: Ziarul Financiar, 15 mai 2007'

    mai mult

Pagina

inchide