- identificarea trendului general (linii de trend, canale de trend, suport/rezistenta, etc); - identificarea schimbarilor in cadrul trendului general folosind indicatorii de volum, momentum si de tendinta (RSI, MFI, ROC, MACD etc.); - identificarea diferitelor tipuri de pattern-uri candlestick si a formatiunilor grafice (head-and- shoulder, double-bottom/top, triunghiuri etc.); cat si, avand in vedere teoria valurilor (Elliott Theory), prin evidentierea diferitelor stadii ale trendului de gen impuls sau corectiv.
De exemplu, formatiunile grafice care au fost identificate si clasificate in ultimii o suta de ani reflecta imagini specifice ce apar in graficele de pret. Aceste imagini releva situatia psihologica din piata la un moment dat ? bullish (stare optimista) sau bearish (stare pesimista). Din moment ce aceste modele au dat rezultate bune in trecut, este de asumat ca vor continua sa ofere aceleasi rezultate in viitor. Ele au la baza studiul psihologiei umane, care tinde sa nu se schimbe. Altfel spus, istoria in sine se repeta, este cheia pentru a intelege ca studiul viitorului depinde de studiul faptelor din trecut sau ca viitorul este doar o repetitie a trecutului. |